קונים מחשב נייד? אלה כל הפרטים שחשוב שתכירו על המפרט הטכני

רכישה של לפטופ מחייבת לקחת בחשבון פרמטרים רבים, כאשר החשוב מבין כולם הוא המפרט הטכני. למה צריך לשים לב, על מה אסור להתפשר ואילו מהמושגים חשוב שתכירו?

מחשבים ניידים משמשים כל אחד מאיתנו למגוון צרכים. חלקנו מחפשים מחשב נייד ללימודים, אחרים זקוקים לו לפעולות מורכבות יותר ויש גם את מי שמעוניינים להשקיע במחשב גיימינג שיעמוד בשעות ארוכות של משחק. כל אחד מהצרכים שמנינו מחייב מפרט טכני שונה. מאחר שמשתמשים רבים אינם מכירים את האותיות הקטנות שנכללות תחת הקטגוריה של מפרט טכני, סידרנו לכם מדריך מקוצר עם כל מה שחשוב לדעת. 

מחשב נייד
מה הפרטים החשובים שחשוב שתכירו במפרט הטכני

המעבד – מעבדים אחראים על ביצועי מחשבים ניידים, כאשר ככל שהמספר שצמוד לדגם יהיה גבוה יותר, כך המחשב חזק יותר. הדבר כמובן מתבטא גם במחיר. 

גודל מסך – האם אתם מחפשים מחשב נייד שישמש אתכם לאורך שעות ארוכות או רק לפרקי זמן קצרים? אתם מתכננים להסתובב איתו מחוץ לבית או להוציא אותו באותו המקום פעם אחר פעם? גודל המסך מושפע מהמדדים הללו. אם מדובר רק בתוספת למחשב נייח, תוכלו להסתפק במסך קטן יחסית. אם מדובר במסך העיקרי שלכם והמשקל אינו מהווה מגבלה, תוכלו ללכת על 14 אינץ' או על 15.6 למשל. שימו לב שישנם מצבים בהם ניתן ליהנות מכל העולמות, ולקבל ממחשב קל משקל בעל מסך גדול יחסית. השילוב הזה יתבטא כנראה במחיר, אך אם אתם זקוקים לו תוכלו לבחור אותו. 

זיכרון – ככל שהדרישות שלכם מהמחשב גבוהות יותר, כלומר אם אתם משתמשים כבדים או גיימרים, כך גם נפח הזיכרון צריך להיות גבוה יותר. ככלל, משתמשים קלים או כאלה שאינם מעמיסים על המחשב, לא זקוקים כנראה ליותר מ-8GB. משתמשים מתקדמים יותר, יצטרכו לפטופ עם נפח גבוה יותר.

כרטיס מסך – כרטיס המסך אחראי על איכות התצוגה של מחשבים ניידים. תוכלו למצוא לפטופ עם כרטיס מסך מובנה או עם כרטיס נפרד. הקטגוריה השנייה מתאימה לגיימרים או למי שמתכננים להעלות על המחשב תוכנות גרפיות כבדות.

מחשב נייד
אלו הפרטים החשובים שתכירו על המפרט הטכני?

לעוד מאמרים על אלקטרוניקה, היכנסו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *