מכונות הקפה הנפוצות ביותר לבית

כאשר הבריח פרנסיסקו דה מלו פאלטה פולי קפה מגינאה הצרפתית לברזיל הוא לא ידע שהוא עתיד לשנות את הרגלי צריכת הקפה של העולם כולו.

בזכות פעולתו הפך הקפה למוצר צריכה בסיסי בכל שכבות העם. כיום, כ-250 שנה אחרי אותה הברחה מכונות הקפה הופכות למוצר עממי שנכנס לבתים רבים. כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מחווית קפה ביתית איכותית ריכזנו עבורכם מכונות קפה נפוצות לעסקים.

 

מכונות הקפה הופכות למוצר בסיסי

אי שם במאה ה-15 החלו להשתמש בקפה באופן המוכר לנו כיום. בהמשך התפתח הקפה עוד ועוד עד שהפך למוצר שאנחנו כה אוהבים. קפה הוא מוצר צריכה בסיסי, אבל עד לפני שנים לא רבות קפה ממכונה היה תענוג השמור לבתי קפה בלבד. בשנים האחרונות מכונות קפה הופכות נפוצות בבתים פרטיים הודות למכונות זולות יותר ועלייה ברמת החיים.

 

מכונה ידנית

שוק מכונות הקפה מתחלק למכונות ידניות, מכונות חצי אוטומטיות, מכונות אוטומטיות ומכונות המבוססות על קפסולות. המכונות הידניות מזכירות במראן את מכונות האספרסו הראשונות שהיו נפוצות בתחילת המאה ה-20. מכונה ידנית נקראת גם מכונת בוכנה, והיא מבוססת על בוכנה שמספקת את לחץ המים הדרוש לחליטת הקפה.

 

מכונות ידניות דורשות מיומנות רבה ודיוק מקסימלי בהליך הכנת הקפה, לכן הן כמעט לא נפוצות כיום. אם אתם חובבי קפה מושבעים ורוצים להשקיע זמן רב ולפתח את היכולות שלכם בתחום הקפה מכונה שכזו יכולה להתאים לכם. אבל אם אתם רוצים קפה ביתי בצורה פשוטה יותר כדאי שתפנו לאפשרויות פשוטות יותר.

מטחנת קפה
מטחנת קפה ביתית

מכונה חצי אוטומטית

במכונות אוטומטיות וחצי אוטומטיות הלחץ הדרוש מסופק על ידי משאבה חשמלית במקום על ידי בוכנה. מכונות חצי אוטומטיות יתאימו במיוחד לחובבי קפה שמחפשים חווית הכנה מעניינת, אך בלי מקצועיות רבה מדי. מכונות אלה דורשות פחות מיומנות ואפשריות להפעלה ביתית נוחה יותר מהידניות. מכונות מהסוג הזה הן הנפוצות ביותר בגלל השילוב שהן מספקות- תחושה של מכונה מקצועית עם פשטות יחסית בתהליך ההכנה.

 

מכונה אוטומטית

מכונת קפה אוטומטית מאפשרת להכין קפה בלחיצת כפתור בלבד. חלק מהמכונות האוטומטיות יכללו גם מטחנת קפה מובנית ובאחרות תצטרכו לקנות קפה טחון או לטחון את הפולים בנפרד. את האפשרות של השליטה בסוג הקפה בתהליך ההכנה מחליפות פונקציות שונות שיאפשרו לכם לבחור את סוג המשקה, חוזק הקפה, כמות המים ועוד. מכונות אוטומטיות מאפשרות הכנת קפה מקצועי ואיכותי בצורה פשוטה, אבל מחירן יהיה בהתאם. המכונות הללו יקרות יותר ויתאימו במיוחד אם לא אכפת לכם לשלם המון כסף על נוחות ואיכות.

מכונות קפה
3 החברות הנפוצות

קפסולות קפה

מכונות הקפה אותן הזכרנו עד כאן ידרשו מכם התעסקות עם פולי קפה ונקיון של המכונה. סוג נוסף של מכונות קפה הוא מכונות קפה מבוססות קפסולות. מכונות אלה מאפשרות להכין קפה בלחיצת כפתור ובעזרת קפסולה פשוטה.

 

בלי הרבה לכלוך ובלגן ובצורה פשוטה מאוד תוכלו להכין קפה איכותי במטבח הביתי. החיסרון הבולט של הקפסולות הוא מחירן הגבוה ביחס לפולי קפה, אבל הן מפצות על כך בפשטות. חובבי קפה שורשיים אולי יתנגדו לשימוש במכונה מבוססת קפסולות, אבל אם הבלגן וההתעסקות בקפה הם לא התחביב שלכם, ואתם בסך הכל רוצים קפה טוב בקלות- קפסולות יכולות להיות פתרון מושלם עבורכם.

קפסולות נספרסו
הקפסולות המוכרות ביותר של חברת נספרסו

סוגי מכונות עם קפסולות

קיימים שני סוגים עיקריים של מכונות עם קפסולות. מכונות נספרסו הן השחקן החזק בשוק, וכעת, אחרי פקיעת הפטנט על הקפסולות של החברה, תוכלו לקנות מכונת נספרסו ולהשתמש בקפסולות תואמות נספרסו במחירים זולים יותר. הסוג השני הוא מכונות של חברות נוספות שמייצרות מכונות קפה וקפסולות תואמות כמו חברת לוואצה האיטלקית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *